Pekings flygplats!

ojojoj vad mkt som har hant nu pa senaste dagarna.
borjade resan forra mandagen, flyg hela vagen till moskva! dar overnattade vi en natt pa ett fint hotel som heter Hotel Vega. dagen efter det kollade vi in roda torget och sen borjade var resa pa transibiriska jarnvagen. 6 dygn tog det. 6 dygn utan dusch, 6 dygn med nudlar, 6 dygn i cirka -30 grader hela tiden. 6 dygn har jag statt upp och kissat, 6 dygn som riktigt backackers. Vi delade hytt med ett finskt par i 25 ars aldern. Mycket trevliga folk! Dom stannade i Ulan Bator - Mongoliets huvudstad. Sa sista natten fick vi tva mongoliska man i hytten. Men de finska paret var sjukt harliga och sista kvallen drack vi rysk vodka och forsokte lara dem "snacka pa svenska". det kom uttryck som "jag alskar pa masar" "jag knullar pa masar" och "ska jag ge dig pa kaften? Vi ses i ratten!" Dom kunde faktiskt lite svenska, men vi kan inte ett ord finska. Sjukt fult sprak.
Iaf sa kom vi till Peking och dar hade vi redan bokat hotell. Ett lyxhotell. Det kande vi att vi behovde efter 6 dygn i en hard javla sang! Peking ar en sjukt stor stad, ackligt stor! I tisdags sag vi den forbjudna staden, himmelska fridens torg, summer palace och at riktigt god kina mat. Guiden var bra, och vi var jatte nojda. Pa kvallen at vi pa en bra restaurang som hade pizzor med 1 meter i diameter. Vi tog dock en lite mindre storlek. AS GOTT! Sen tog vi en drink pa en stripp/dans/sang stalle sen sussade vi gott. Igar var det dags for kinesiska muren! superfint men jobbigt att ga alla dessa trappor och sa. Men gick pa muren cirka 1.5 timmar sen var vi helt slut. Ska lagga upp bilder nar jag kan.. Sen var det te/party och satan det var inte gott. Jag hatar te, men tryckte i mig det anda. Sen ville hon att vi skulle kopa, men nej tack. Skit sur blev hon. Men spelar ingen roll, for lar ju inte traffa henne mer i mitt liv. Pa eftermiddagen shoppade vi jarnet! min ryggsack ar typ redan full. Till mig sjalv har jag inte kopt s[ mkt annu, mest till andree & helen. Ska forsoka hitta till familjen i Bangkok sen, for jobbigt att slapa pa allt. Sen senare at vi pa en restaurang dar man hade en egen kock vid bordet. Man fick ata vad man ville och dricka hur mkt man ville i flera timmar for bara 230 kr. Enligt Fiffi som ar Tessans kompis sa var detta en av Pekings basta restauranger, och det marktes! SKIT BRA MAT! :) Sen var det utg[ng, hade fatt nys om gratis drinkar och intrade pa en klubb som hette VICS, dit gick vi. Det blev ett antal drinkar och mkt dans. Bra musik, dock ar kineser inte alls snygga. Men en harlig ute kvall. Pa vagen hem motte vi 2 ryska man, och dom drog in oss pa en bar och bjod oss pa fler drinkar. Tacktack sager vi och sitter dar och lyssnar pa en ganska bra cover band. Efter det var det sangen och oj va skont.
Idag akte vi ut till flygplatsen for att chansa pa ett flyg till Laos. Imorgon bitti kl 07.35 aker vi! Dock blev det lite dyrt, men vad ska vi gora liksom.. Nu har vi hela natten att gora naghot kul pa Beijings flygplats.. Det har internet cafeet kan vi sitta pa till 11 ikvall for endast 50 kr. Billigt och bra, dock fungerar inte facebook i kina av nagon konstig anledning. 
Har i Peking ar det sjukt billigt, ska latt aka hit igen! en bicmac meny pa donken kostar 23 kr. och taxi kostar typ inget alls. vi akte mer an tva mil med idag och det gick pa 60 kr. 30 spann var, helt okej haha. Kladerna kan man pruta pa hur mkt som helst. se inte det har helen!!!! haha.. jag skulle kopa tva ringar till helen och hon ville ha 480 kr for bada. jag prutade ner det till 50 spann. KA-TJING! trosor i alla former cirka 5 kr styck. kopte aven ett par laga converse till mig sjalv for 100 kr. Inga pengar alls..
Har aven haft otur HELA tiden... sparrade mitt kort forsta dagen, jag kan inte ringa fran min telefon och alltid nar jag ar inne pa skype eller msn sa ar ingen annan det. Sen har jag otur med smp grejer hela tiden. Datan fungerar aldrig nar jag ska ha den, kortet till hotellrummet slutar fungera nar jag ska in, kunde inte ladda min telefon pa taget.. ja ni hor. Men nu borjar det ordna upp sig!
Vet inte nar jag kan skriva igen.. men det marks.

Jag saknar Andree, jag saknar Helen, jag saknar min familj.
All min karlek till er.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0