Lista.

Nu är jag härmis helen, jag vet. Men du inspirerar mig ;) så här kommer en sån där lista på saker ni inte vet om mig!

1. Det finns ingen större godisgris än jag.
2. Jag är pedant som ett jävla helvete, kan inte sova om t.ex. mattan ligger snett, rummet inte är städat, alla grejer inte står på sin plats. Scary, jag vet.
3. Jag biter på naglarna, äckligt jo tack jag vet, men kan inte sluta.
4. När jag var liten åt jag smör direkt ur paketet, det var det godaste jag visste.
5. När jag har hittat en låt, lyssnar jag på den i dagar i sträck, sen gillar jag inte den alls längre och vill inte ens lyssna på den.
6. Jag kan va en jävla bitch, får jag höra av andra iallafall. Kan inte bestämma mig om jag håller med om det.
7. Jag har jobbar varje sommar, hela långa sommaren sen jag var 14 år.
8. Min favoritfilm är Titanic.
9. Mitt favorit ämne i skolan är religon och hat ämne är naturkunskap.
10. Jag har ungefär lika många tjej som killkompisar.
11. Jag är beroende av betapet.
12. När jag och min syster var små hatade vi att duscha, vi skrek, gömde oss och grät när vu skulle duscha. Det slöt med att vi duschade med plast skärmkepsar för vi inte ville ha skum i ögonen.
13. Jag har en väldigt bra och nära relation med mina föräldrar.
14. Min favoritsiffra är nummer 7, och det har jag alltid när jag spelar innebandy.
15. Det är faktiskt bara en enda sak jag ångrar riktigt mycket i livet.
16. Jag vet redan vilken låt jag vill ha på intåget till kyrkan på min begravning.
17.  Ända sen jag var liten har jag vart hypokondier, alltså ja tror att jag är dödsjuk jämnt. Så fort jag får en liten knöl är jag helt säker på att det är cancer.
18. Jag har 12 kusiner. Två av dem har jag ingen kontakt med pga. familjestrul.
19. Resten av min släkt är den bästa i hela välden enligt mig, finns så mycket minnen med dem. Speciellt resan till turkiet som farmor bjöd oss på.
20. Jag missbrukar mascara och parfym ibland.
21. Jag är livrädd för hästar, vågar knappt hålla i en i grimskaft(?). Dock tvingar Helen mig ibland ändå.
22. Jag bor inackorderad i Visby i en trea vid hällarna med Elin&Johanna.
23. Jag har en del tvångstankar, såsom att alltid börja gå i trappen med högerfoten, inte trampa på skarvarna på trottoaren och att tävla i smyg med andra om att komma först till en punkt. 
24. När jag och mina syskon var små tog vi alltid ett fint gruppfoto varje år.Ett år förstörde jag genom att dra upp tröjan och banka mig på magen. Kortet sitter nu prydligt på väggen hemma vid pappa.
25. Jag har väldig svårt att förstå uttrycket: "släpp och gå vidare"
26. Jag vill ha två barn när jag blir stor och jag vill att killen ska heta Nathaniel för det är så himla fint.
27. Jag är ofta trött och har fått höra att det är för att jag sover för mycket. Att sova till halv tre, även fast man la sig tidigt är någon som händer ofta.
28. Jag tycker att Burgsvik är det bästa sommarstället på Gotland, och jag skulle inte kunna tänka mig att bo någon annanstans.
29. När jag har lingonveckan kan jag gråta åt töntiga saker såsom att Bart blir överkörd i Simpsons.
30. Jag älskar studera folk när de sover, de är fina och fridfulla. Dock inte helen som låter som en symaskin, rör sig stup i kvarten och har konstiga sovställningar. Sorry Mr H.
31. Den vackraste människan som någonsin existerat heter Marilyn Monroe.
32. Jag är väldigt svag för brunvrända killar med läder armband.
33. Ibland när jag går bredvid vattnet får jag ett enormt sug efter att kasta i väskan eller mobilen, fast jag vet att det är så jävla korkat och dumt.
34. Jag fick en kraftig hjärnskakning när jag var två veckor gammal då jag flög ur barnvagnen pga. att min syster var för tung. Då trodde mamma att jag skulle dö.
35. Normala människor har två njurar. Mina sitter ihop och kan klassas som en stor.
36. Jag har topp-betyg i skolan.
37. När jag var liten, typ 7-8 år, var en av mina favorit låtar "Ge mig en öl"
38. Mitt konstigaste hus djur jag haft är svampar. Det är en slemmig varelse som lever i vatten i en glassback, livnär sig bara på varmt thé, tål inte hög musik och luktar fa-aan! Pappa brände upp dem efter cirka en vecka.
39. Jag vill bli naprapat/sjukgymnast, dock är det en utbildning på 4 år som kostar 380.000. jo men visst?
40. När jag är på lyset ska jag pussas med allt som rör sig.
41. När jag var liten var jag liovrädd för att som kanske kunde vara farligt: klättra i träd, åka vattenrushbana, cykla utan stödhjul, till och med åka knappliften själv i fjällen.
42. Helt totalt älskar Paul Mitchell´s hår produkter. Än så länge har jag schampoo, hårinpackning och värmeskyddande.
43. Bor på tre olika platser om året. Visby, mamma och pappa. Flyttar alltså ALLA mina saker, hela mitt liv minst tre gånger om året. Inte konstigt att man tappar bort saker ibland för de ligger överallt.
44. Hatar tjejer som spelar korkade för att imponera på killar. Totalt hjärndöda.
45. Jag har väldigt svårt att säga nej när jag verkligen borde.
46. När Helen flyttade till Halmstad grät jag i så många dagar i sträck att pappa tillslut frågade: Är du och Helen tillsammans gumman?
47. Mitt längsta seriösa förhållande varade i cirka tre månader och det var med en 21-åring som heter Linus från Södertälje som har sommarställe i Burgsvik.
48. När jag skulle fylla tio år sa jag till min mamma att vi MÅSTE hyra bygdegården för de tyckte jag var en självklarhet för jag fyllde ju faktiskt jämnt. Då gör man sånt trodde jag. Dock kom jag på nu på senare år att sånt kanske man är60.
49. Jag var totalt nerkörd i ketchup när jag var liten. Åt det på allt: mackor och pannkakor och hela kittet. Stod inte ketchupen eller "Kecha" som jag kallade de på bordet så började jag först darra och sen skrika.
50. Efter denna lista har jag kommit på att jag är inte som alla andra, men de är väl charmigt. Efter att ha läst upp den för mamma så tyckte hon det ialla fall :)








 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0